• آثار باستانی ولایت غزنی در آیینه‌ی پژوهش >

     

    **ادامه مطلب**
  • تبيين اوضاع پايتخت فرهنگی جهان اسلام (غزنی) درسال 2013 >

    گفتگو با آقای احمدی مـعاون والی غزنی

    در قسمت بازسازی شهر غزنی یا آمادگی­ های شهری برای تجلیل از یک

    **ادامه مطلب**
  • کوچیگری، حرفه ای از نوع تجاوز، غارت و ستم >

    هزارستان مرکزی هر سال از ماه دوم بهار شاهد هجوم دسته های مسلح کوچی های پشتون تبار پاکستانی بر زمین

    **ادامه مطلب**
  • مهاجران افغانستانی و طالبان؛ اعتراض برافزایش هزینه های پاسپورت در ایران >

    درتاریخ 7 حوت/ اسفند 1401، بود که عبدالقیوم سلیمانی، سرپرست سفارت افغانستان در تهران با خروج از سفارت، اظهار نمود

    **ادامه مطلب**
  • 1
دی 06, 1402

کودکی که خود دست به کار شد

یک دختر هشت ساله مهاجر افغانستانی در ایران برای رهایی از ترس دستگیری به دست پولیس ایران با دست‌خط خود «مدرک اقامت» تهیه کرده است. پدر این دختر در ویدیویی که به افغانستان اینترنشنال فرستاده بود گفته است: «ببینید فشارها بر مهاجرین، چه تاثیری بر روان یک کودک…
دی 06, 1402

از مجبوری به کودکم قرص خواب می دهم

بحران غذایی درافغانستان؛ سهیلا نیازی:«با قطع کمک‌ها، مجبورم به کودک گرسنه‌ام قرص خواب بدهم» سهیلا نیازی در خانه گِلی روی تپه‌ای در شرق کابل، کف زمین نشسته و می‌گوید: «آخرین باری که توانستم برای کودکم شیر بخرم، دو ماه پیش بود. حالا شیشه شیرش را با چای پر…
مرداد 24, 1402 471

دو سال پس از سقوط

تحلیلی از روزنامه هشت صبح با عنوان دوسالگی سقوط؛ حاکمیت طالبانی و بحران‌هایی که در کمین…
مرداد 12, 1402 385

عاشورا در غزنی رنگ خون گرفت

در اثر تیراندازی مستقیم طالبان بر عزاداران عاشورای حسینی در نوآباد غزنی دست‌کم پنج نفر…
تیر 31, 1402 443

امام حسین(ع) و بیان اهداف قیام عاشورا

 سیدالشهدا (ع) حکومت یزید را مساوی با پایان اسلام دید و دست به قیام زد. معاویه با آنکه…
تیر 15, 1402 428

 واقعه غدیر و ضرورت شناخت این روز مهم و تاریخی

روز غدیر، روز تکمیل دین اسلام، همان روز یاس و ناامیدی کفار به‌شمار می‌رود. طبق آیه قرآن،…

رهبر شهيد(ره) و ياران؛ (شهيد خادم حسين اخلاصي)

**نوشته شده توسط ali halimi**. **ارسال شده در** بابه مزاری

زندگي­نامه حجت الاسلام شهيد خادم حسين اخلاصي 

شهيد حجت­الاسلام خادم حسين اخلاصي فرزند سرور علي در سال 1335 هـ . ش در منطقه چوب بوسعيد، از ولسوالي جاغوري مربوط ولايت غزني در يك خانواده متدين و مذهبي ديده به جهان گشود، دوران طفوليت و كودكي را در آغوش گرم و پر عاطفه پدر و مادر، با تربيت سالم سپري كرد. مسائل ديني و اسلامي و فرائض مذهبي را نزد والدين خود آموخت، جهت فراگيري علوم ابتدائي نزد ملاي مكتب همان منطقه مشغول تحصيل گرديد، او با تلاش و جديّت بسيار درس مي‌خواند و از هوش فوق‌العاده خدادادي نيز برخوردار بود كه به زودترين وقت توانست کتاب‌هاي ابتدائي را تمام نمايد. سپس براي كسب علوم عاليه ديني وارد مدرسه مهاجرين بوسعيد مي‌شود.

روحاني شهيد به خاطر علاقه زيادي كه به فراگيري درس و علوم ديني داشت در اين زمينه هميشه موفق بود، بطوريكه به روايت همگان و هم دوره‌هايش، از طلبه هاي ممتاز و فاضل مدرسه به حساب مي‌آمد و در اندك زمان در همين مدرسه به کتاب‌هاي فقهي ارتقا يافت.

شهيد هميشه جاويد، براي تكميل دروسش در سال 1355 راهي شهر كابل شد و در مدرسه «شيخ محمد امين افشار» مشغول تحصيل و كسب علم گرديد، اين دوره در زندگي ايشان از اهميت ويژه برخوردار است، با جرأت مي‌توان گفت كه دوره شكوفايي و رشد استعداد سرشار آن شهيد بزرگوار بود، در اين دوره فعاليت‌هاي سياسي جريان‌ها و گروه‌ها، ابعاد وسيع يافته و عناصر انقلابي مسلمان فعّالانه دست به كار شده بودند در اين شرائط وي از جمله مبارزيني بود كه دست به فعاليت‌هاي سياسي زد و روحيه مبارزه و پيكار با مظالم اجتماعي در اين دوره در انديشه او شكل گرفت و با اين انديشه انقلابي وارد فعاليت‌هاي اجتماعي گرديد تا با بيان رسا و شيوا، مردم محروم خويش را به مسئوليت‌هاي سياسي و اجتماعي شان آشنا نمايد تا زمينه يك انفجار اجتماعي به وجود آمده و دوران سياهي و تباهي به پايان برسد.

وقوع كودتاي ننگين ماركسيستي مسئوليت‌هاي شهيد اخلاصي را سنگين‌تر نمود و از او يك چهره فداكار جهادي و مبارزاتي ساخت و صحنه­هاي گرم جهاد و پيكار، با نفس‌هاي گرم و آتشين او داغ و داغ‌تر مي‌شد. و مجاهد مردان سنگر نشين از شجاعت و شهامت و از فكر و انديشه او راه مبارزه و پيكار خويش را بازيافته و هدف‌دار و مؤمن در راه مبارزه خود دلگرم و عاشقانه ادامه مي‌دادند.

در شرائط كه آتش خشم ملت از هر طرف زبانه مي‌کشيد، و موج سهمگين انقلاب به تلاطم درآمده بود شهيد اخلاصي براي آزادي وطن و نجات ملت، هم خيز با مردم جنگ آشنا در سنگرها و کوه‌ها، جهاد مقدس مسلحانه را عليه دشمن آغاز نمود.

مجاهد خستگي ناپذير در طول چهارده سال جهاد اسلامي با نشان دادن شايستگي و كارآئي بسيار ارزنده به مقام‌هاي بالاي سياسي نظامي در تشكيلات «سازمان نصر» منحله افغانستان ايفاي مسئوليت مي‌کرد، و فعالانه براي خدمت به مردم، شب و روز در تلاش بود فعاليت‌هاي نظامي او شركت در عمليات‌هاي ضد روسي در غزني و قره‌باغ و لومان جاغوري و بسيج نيرو براي اعزام به كابل و هم چنين فعاليت در پايگاه شهيد مظفري و شهيد رضائي و سمت مسئوليت در پايگاه شهيد احمدزاده را نيز بعهده داشت.

فعاليت‌هاي فرهنگي

ارشاد و راهنماي جامعه، و رونق بخشيدن به مدارس، بسيج نيروهاي فكري جوانان و نوجوانان براي تعالي و رشد فرهنگ ملي و مذهبي.

فعاليت‌هاي سياسي

نقش فعال در تصميم گيري‌هاي سياسي منطقوي: از قبيل كيفيت مبارزه با عوامل دولت دست نشانده روس، امنيت منطقه و مهار کردن جنگ‌هاي خانمان‌سوز داخلي، مأموريت به عنوان رياست هيأت صلح براي خاموش كردن جنگ داخلي در جاغوري و موفقيت او در اين زمينه.

ويژگي‌هاي اخلاقي

از خصوصيات اخلاقي شهيد اخلاصي مي‌توان، صداقت، امانت داري، اخلاص، شجاعت، مقاومت، تلاش و ساده زيستي را نام برد، او واقعاً الگو بود. الگوي پاكي و ايثارگري و عصاره تعهد و تقوا بود.

شهيد اخلاصي اين مرد روحاني دلسوز، پيروزي مردم خويش را در سايه وحدت و همدلي مي‌دانست و در گرما گرم جهاد، مردم و گروه‌هاي جهادي را بر اين امر حياتي توجه مي‌داد، و خود اين حقيقت را در گفتار و رفتار خويش به نمايش گذاشت، او ضرورت آن را با تمام وجودش لمس مي‌نمود و از اوجب واجبات مي‌دانست و در اين راه زحمت‌هاي بسيار كشيد تا اينكه مسئولين احزاب جهادي اين حقيقت را به طور عملي اقدام كردند و اختلافات داخلي را كنار گذاشته و حزب وحدت اسلامي را پايه گذاري نمودند.

وقتي كه كنگره حزب وحدت اسلامي در باميان برگزار گرديد ايشان ابتدا به سمت معاونت كميسيون اطلاعات انتخاب و سپس به عنوان عضو شوراي مركزي حزب انتخاب گرديد زماني که شوراي مركزي حزب وحدت اسلامي به كابل انتقال يافت او در پوشش هيئت صلح در كابل از طرف حزب وحدت اسلامي كار مي‌کرد و آرمان مقدس رهبرش استاد مزاري شهيد و مردم مظلوم تشيع را در جلسات مطرح مي‌کرد.

شهيد بزرگوار اخلاصي هميشه در كنار «رهبر شهيد» بود، دوشادوش او و مجاهدمردان جان بركف از حيثيت و آرمان شيعه دفاع مي‌کرد، كمتر موفق مي‌شد كه به خانه و زادگاهش برگردد، تا جاي كه توفيق نيافت تا مرگ پدر و مادر و همسرش، و همچنين شهادت پسر برادرش را دريابد.

قدرت و عظمت شيعيان در كابل، انحصار طالبان غدّار را دچار تشويش كرد شخصيت‌هاي مهم و دلسوز شيعه خار چشم براي آن‌ها گرديد، توطئه‌ها و دسيسه­هاي همه جانبه از سوي استكبار جهاني و ايادي داخلي آن‌ها، براي تضعيف شيعيان در كابل شروع شد. دشمن نتوانسته ما را شكست دهد اما هميشه موفق شده كه ضربت را افراد خودي و خائنين به مردم بر پيكر هميشه مظلوم شيعه وارد سازد، لذا انسان‌هاي ضعيف‌النفس را در برابر اين مردم تجهيز و آماده ساخت تا اينكه رو در روي مردم خويش قرار گرفت.

در گيرودار همه اين توطئه‌ها، شهيد اخلاصي در كنار شهيد استاد مزاري(ره) فعاليت مي‌کرد و هيچ‌گاه او را تنها نگذاشت و تا مرز شهادت با رهبر عزيزش به دست پست‌ترين افراد، موسوم به گروه طالبان پيش رفت.

و ما به تو اي شهيد قهرمان تعهد مي‌بنديم كه راهتان را ادامه داده و نخواهيم گذاشت كه دشمنان و خائنين به مردم مظلوم شيعه، آرمان مقدستان را كم رنگ كنند، فرزندان اصيل انقلابي تشيّع ادامه دهندگان هدف و آرمان تان مي‌باشند.

منبع: سايت مؤسسه فرهنگي بشارت 

دین و مذهب

 سیدالشهدا (ع) حکومت یزید را مساوی با پایان اسلام دید و دست به قیام زد. معاویه با آنکه می‌دانست امام حسین (ع) اگر فرصتی بیابد، علیه او قیام می‌کند و بااینکه او حتی گاهی امام (ع) را تهدید...
روز غدیر، روز تکمیل دین اسلام، همان روز یاس و ناامیدی کفار به‌شمار می‌رود. طبق آیه قرآن، واقعه غدیر چنان مهم است که اگر پیامبر(ص) کوتاهی می‌کرد و خبر را به مردم نمی‌رساند، «فَمَا بَلَّغْتَ...
  تبیین و بررسی براهین عقلی مسأله معاد نویسنده: سلمان نوری   چکیده آنچه در این نوشته مورد بررسی و تبیین قرار گرفته است براهین عقلی معاد است که اندیشمندان و متکلمان مسلمان بر اثبات آن...

**اشکال یابی جوملا**

**جلسه**

**اطلاعات مشخصات**

**حافظه استفاده شده**

**پرس و جو پایگاه داده**

**ایرادات بارگذاری در فایل زبان**

**فایل زبان آپلود شده**

**رشته ترجمه نشده**