**مقاله ها**

عاشورا در غزنی رنگ خون گرفت

**نوشته شده توسط ali halimi**. **ارسال شده در** اخبار و رویدادها

 

در اثر تیراندازی مستقیم طالبان بر عزاداران عاشورای حسینی در نوآباد غزنی دست‌کم پنج نفر شهید و چندین نفر دیگر زخمی شدند در میان شهدا دو کودک 9 و 13 ساله به نام های غلام علی و ابراهیم نیز دیده می شود. 

منابع مردمی در غزنی می گوید: قبل از ظهر روز جمعه ششم مردادماه، همزمان با برگزاری مراسم عاشورا، شبکه مخابراتی در غزنی قطع و طالبان در منطقه نوآباد و قلعه شهاده غزنی بر کاروان‌های عزاداران حسینی تیراندازی کردند. در نتیجه این تیراندازی  یک کودک و یک نوجوان از عزاداران حسینی در منطقه قلعه شهاده شهر غزنی در اثر شلیک مستقیم طالبان به شهادت رسیده است. منابع گفتند پس از شهادت این شهروندان بی دفاع و مظلوم، مردم جسد آنها را به مسجد امام قائم منتقل کردند. علت اصلی تیراندازی طالبان در محل تجمع هیئت قلعه شهاده در منطقه نوآباد شهر غزنی که منجر به شهادت دو کودک و چند نفر دیگر ونیز مجروحیت ۱۳ نفر غیرنظامی دیگر شد تا این لحظه مشخص نشده است. 

 سخت گیری های طالبان در مورد ایچاد محدودیت عزاداری های محرم و اقامه عزا برای سیدالشهدا(ع) دور از انتظار و یک اقدام بی سابقه در تاریخ افغانستان است. ضمنا طالبان مسئول مستقیم کشتار کودکان و افراد ملکی در غزنی است و قاتلین باید به جزای عمل خود برسند. 

 

**اشکال یابی جوملا**

**جلسه**

**اطلاعات مشخصات**

**حافظه استفاده شده**

**پرس و جو پایگاه داده**

**ایرادات بارگذاری در فایل زبان**

**فایل زبان آپلود شده**

**رشته ترجمه نشده**